Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 29 augusti 2012

Ibland blir jag faktiskt riktigt ordentligt rastlös....

Jag fick gå hem från jobbet igår p g a en envis och ihållande huvudvärk. Inte blir det bättre av att de borrar våningen över mig så jag tappade hela tiden koncentrationen. Nu är jag hemma min andra sjukdag och börjar bli rejält rastlös! Så i eftermiddag ska jag göra något som får mig både att svettas och koppla av, påta i trädgården. Trädgård och trädgård men det är en liten plätt vi kan odla lite grönt på.

Det är något meditativt med att dra ogräs. När jag kommer dit vet jag inte i vilket hörn jag ska börja, det är ju grönt överallt (obs inte grönsaker i detta fall). Men när jag suttit där ett tag och blottat lite jord så faller jag i någon slags lugn. Men idag är första gången jag ska åka dit medans dagiset på andra sidan häcken är öppet. Får vi se hur det låter :)

Det är viktigt att hitta en syssla eller likande som får en av varva ner och sortera tankarna och alla intryck från dagen. De är många och jag minns dom alla (tyvärr ibland).

Nu råkar denna tomat komma från balkongen men det spelar ingen roll :) Nån dag kanske jag lägger upp bilder på vår lilla trädgård. Nej nu ska jag påta!

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det är meditativt att rensa ogräs. Jag har haft möte med FK idag och på måndag börjar jag arbetspröva i två veckor innan arbetet drar igång på allvar på 25 %. Men det känns bra.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går riktigt bra! Lycka till! :)

    SvaraRadera