Jag kan flyga

Jag kan flyga

torsdag 2 augusti 2012

Drömmar!

Drömmar när man sover!

Har ni livliga drömmar på natten? Jag drömmer oerhört mycket eller rättare sagt jag minns många av mina drömmar. De är ofta mycket detaljerade så till den grad att jag minns i drömmer hur det kändes att röra vid vissa tyger eller andra strukturer. Jag kommer ihåg detaljer och ofta drömmer jag mardrömmar. Lite för ofta tycker jag. Lever jag i en pressad och stressig situation så kommer alltid mardrömmar och denna natt har inte varit något undantag. Jag gick tillslut upp för jag ville verkligen inte sova mera.

Hur löser jag detta? Sömnbehovet är väldigt viktigt för oss som har karaktärsdraget av att vara extra känsliga. Våra hjärnor har mycket information som måste processeras och bearbetas. Vi blir också lättare trötta än andra så 8 h sömn bör eftersträvas. Där ska jag erkänna att det inte är min starka sida att se till att jag får tillräckligt med sömn. Att sova på saken är kanske inte heller en bra lösning. Jag föredrar att lösa saker direkt och rensa luften (även om det är asjobbigt).

Annars är det faktiskt kul att drömma. Minna drömmar är inte sällan helt absurda och härliga. Önskar jag kunde styra dom lite bättre men men...:) Ibland förstår jag mig inte på den där gråa gröten innanför pannbenet. Weird stuff!

CU


2 kommentarer:

  1. Hej.

    Jag har precis halkat in på det här med HSP och jag känner igen mig så väl, i allt du skriver och allt jag läser. Känns skönt att äntligen ha hittat sig själv ;)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det och faktiskt inse att man är helt normal! :) Välkommen som läsare och fortsätt gärna lämna kommentarer!

    SvaraRadera