Jag kan flyga

Jag kan flyga

söndag 12 augusti 2012

Rutiner!

Dags för lite rutiner i mitt liv nu. Jag har lovat mig 8 h sömn varje dygn och vi får se hur det går med tanke på mina insomningsbesvär.

Jag börjar ju jobba imorgon och för första gången på en hel del år har jag ingen måndagsångest á la ångvält i bröstet utan det känns helt okej. Det enda jag har ångest för är att jag måste skicka en möteskallelse till en förening som jag olyckligtvis tackade ja till att att bli ordförande i. Efteråt upptäckte jag att föreningen innehöll en del elaka och ohederliga människor jag fått ta tag i under våren. Men snart är det över och mötet är ett måste om jag ska slippa hela jävla skiten så det är bara att skicka den där helveteskallelsen imorgon! Och det är privat och har alltså inget att göra med mitt jobb....som tur är :)

Jag börjar med att mjukstarta på jobbet, kolla lite mail, ha lite "koll på läget-möten" och catch up.....

Jag har precis gjort iordning höstens styrketräningsscheman. Styrketräningen är min ventil, mitt andningshål, en stund för mig själv och vikterna där jag finner fokus, styrka och ett jävlar anamma. (mina arbetskamrater tycker att jag är una chica loca! Men dom fattar inte....och jag orkar inte förklara. Varför i helvete ska jag förklara mig hela tiden för? Jag höjer nu mig en nivå inom träningen så nu är det fullt ös som gäller. Jag har ju tränat regelbundet under semestern och rört på mig så jag har inte lagt av men nu blir det regelbundna tider på träning, musikövning, mat och jobb.

Höst då, gillar jag höst? Ja faktiskt. Jag älskar alla dofter och alla färger och att allt sakna kryper ihop in i ett ide.

Mitt löfte för hösten.....sömn och ....ja jag vet inte vad, säga ifrån kanske? För jag är som sagt jävligt trött på att alltid förklara mig och trött på människor som bara inte kan acceptera att alla är olika. Denna blogg är inget förklarande.  Den är bara jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar