Jag kan flyga

Jag kan flyga

torsdag 16 augusti 2012

Fullt ös på stan!

Just nu pågår Kulturkalaset vilket bör undavikas av alla som kan ha minsta problem med folksamlingar för det är möe fölk på stan så att säga....
Men ibland orkar jag bara inte vara trökig och osocial så jag bestämde träff med en kompis i det mest folktäta området vi kunde hitta Kungstorget! Fast det var inte så farligt och det rökta renköttet var helt okej (förresten stötte jag på en skrikande söt minigris i koppel på morgonen så jag kommer nog aldrig mer äta griskött!). Vi lyssnade lite på Marit Bergman, även det helt okej. Sen trängde vi oss uppför Avenyn där vi nästan på ett lite läskigt sätt rycktes med i gospelkörens väckelsemöte (!). Någonstans där blev min väninna E lite för trött (stackaren jobbar som en galning med sin avhandling) så vi skiljdes åt och hör och häpna...gick jag hem? Ne jag fortsatte glatt till Liseberg för att lyssna på familjen (årets hittills sämsta konsert) och där kom jag på att jag hade glömt ÖRONPROPPARNA! Ah vilket ljud men jag "zoomade ut" d v s lyckades stänga av lite och det var det jag kom på att jag hade gjort hela kvällen för att orka. Alltså det är inte så att jag inte kan med folksamlingar jämt men är jag trött är det jobbigt med fest och stoj, riktigt jobbigt faktiskt på ett sådant sätt att jag sparkar bakut och bara vill krypa ihop i ett hörn. Jag kan faktiskt uppfattas som riktigt otrevlig fast det inte är min avsikt. Jag orkar bara inte med folk ibland.

Ja ett inlägg om livet och inget speciellt. Men ska jag vara ärlig är jag inte alls sugen på kalas idag så jag åker till vår lilla trädgård "täppan" och grejar och sen ska jag hem och läsa en go bok och vara helt själv!

CU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar