Jag kan flyga

Jag kan flyga

lördag 16 mars 2013

Starka lukter och ljud

Igår när jag kom till kontoret låg det ett moln av os i korridorerna efter gatuarbetena utanför byggnaden. För att lösa problemet med tjälen i marken så eldar de direkt på asfalten och ni kan ju själva föreställa er hur det luktar! Detta gjordes dessutom rakt utanför vårt ventilationsuttag så stanken på kontoret var kort därefter ett faktum. Ganska snart började jag få huvudvärk och började känna mig förkyld. Efter ett timme gav jag upp och flydde till ett närliggande fik. Arbetstakten steg och orken likaså. Jag återvände vid lunch och då hade de löst problemet genom att stänga av ventilationen. Så det var lagom kul att ha ett möte i en mindre möteslokal på eftermiddagen. Fick ha fönstret på vid gavel för att få in syre men det gick.

Jag har ganska ont av starka lukter och blir lätt illamående. Det gäller allt från starka kroppsodörer och parfymer. Parfymshoper undviker jag helst och jag vet desssutom vilka parfymer jag gillar. Beställer från nätet och då blir det dessutom betydligt billigare! :)

Just nu sitter jag och laddar upp ett antal års bilder till en fotobok jag ska ge till mitt hjärta om två veckor. Då firar nämligen vi fem år! Det ska firas tillsammans med våra familjer. J fyller dessutom 40 år dagarna innan så det bli firande i dagarna tre!

Trevlig lördag
Ute skiner solen ut med er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar