Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 6 mars 2013

Distraherad

Jepp, ganska så ordentligt också.

Kan inte få ordning på tankarna men nyss lyckades jag skicka iväg ett mail som var någorlunda välformulerat. Jag lyckades undvika svordommar och det är alltid något. Annars är det lätt hänt att de smyger sig in särskilt när mailet är till en chef som har för vana att köra över allt och alla hon möter på. Blääk men förhoppningsvis är hon snart ett minne blott. Tålamodet tryter hos de flesta av oss och hon är inte högsta hönset.

Men det är störigt.Hon är störig! Det är störigt att jag bara inte kopplar bort henne!

Men snart ska jag göra det. Jag ska gå och träna och som jag längtar. Jag har till och med beställt extra snygga träningskläder till mig själv idag. Hade inte råd men ville ha lite nytt till vårgarderoben och många av mina äldre träningskläder börjar lukta perka fast de tvättas jämt.

och så längtar jag hem till Tolstojs Anna karenina. Fantastiska fantastiska bok!

CU

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har precis insett att jag är högsensitiv, och så hittade jag hit och har läst runt. Rolig och intressant läsning. Kanske finns det någon slags hsp-humor? Liksom att vara sådär snabb i assosiationerna.
    Ville mest bara säga hej. Och när du skrev om fjällen insåg jag att det kanske är därför jag älskar fjällen! Jag känner alltid som något som griper tag i hjärtat och drar åt, det är obeskrivbart. Norra Sverige över huvud taget, herregud, så vackert det är.

    Det är intressant att många verkar ta till kontakten med kroppen för att stabilisera sin känslighet. Med träning eller annat. Kanske förklarar varför jag valt att ha dans som yrke. Har alltid kännt en så stark dragning till det, nästan som ett behov, som jag inte kunnat förklara. Men nu kan jag se att klarhet i kroppen kan hjälpa hjärnan att få mer klarhet.

    Ser fram emot att läsa mer!
    Kram
    Stina

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit! :) kram

    SvaraRadera