Jag kan flyga

Jag kan flyga

tisdag 12 mars 2013

Solen skiner....

Äntligen snart vår. Solen skiner och det är så jävlans kallt ute att inte är på tal om att packa undan vinterkläderna än (tänkte skriva något betydligt snuskigare där men cencurerade mig i sista stund). Hehe

Det händer egentligen inte så mycket i livet. Helgen tillbringades med min kära familj. Pappa har blivit opererad och jag förträngde hela operationen som ägde rum i torsdags. Fredag kväll ringer mamma och undrar va fan jag håller på med. Dåliga samvetet dövades med en spontan och oanmäld utflykt. Måste bli fler sådana! Nu planerar jag mina helger annorlunda än tidigare. Jag planerar för batteriladdning.

Varje helg förr kände jag mig som ett utsketet päron (som vi brukar säga därifrån jag kommer) och måndagen signalerade sin ankomst med kraftig söndagsångest. Men nu är det andra bullar. Helst vill jag göra så lite som möjligt. Orkar jag baka gör jag det. orkar jag städa så gör jag det. Vill jag sitta och pilla mig i naveln så gör jag det!

På lördag är det dop. Avskyr dop. Inte nog med att prästen har mage att påstå att barnet ska befria från mörkrets makter, det lilla barnet i fråga har inget att säga till om. Får se om vi går. Det är i allafall vänner vi kan vara helt ärliga mot. Säger vi nej tar de inte illa upp. De vet nämligen att vi aldrig kommer utsätta dom för ett dop! Religionsfrihet, jag vet. Hoppas ingen tar illa upp nu. Jag är inte kristen, inte heller muslim, judinna eller buddist. Jag har ingen tro men är nyfiken. Jag är intresserad av religion och existentiella frågor men söker inte. Jag vet vad jag tror på och jag har nog hinnat "right on spot".

Essence is the shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar