Jag kan flyga

Jag kan flyga

måndag 25 mars 2013

Bråda och lugna dagar!

Nu har det varit ganska mycket att göra på jobbet och förra veckan avslutades med en rejäl konferens i Stockholm. Större folksamlingar, trängsel och massa information leder till att jag blir såååå trött sååå snabbt. Så det var planering som gällde för att jag skulle orka. För ett år sedan var jag ännu inte medveten om mina behov så då hade jag bara kört på tills jag kom hem som ett utsketet pära!

Denna gång bestämde jag mig ganska så direkt för att skippa kvällens middag och istället åka hem till en god vän som nyligen flyttat till Stockholm. Dagarna var förvisso fulla med information och ståhej men jag försökte så gott det gick att koppla av med morgon- och kvällspromenader. Det gick bra faktiskt och så sov jag också riktigt bra på hotellet. Jag låg på ett fängelse, Långholmens hotell för att vara mer precis och jag tror det där lite cellaktiga passar mig. Litet och mysigt.

Igår blev jag påmind om de hela budorden för god sömn d v s ät inget efter kl 19, se inte på tv efter kl 22 i synnerhet inte våldsamma saker, ät inget socker på kvällen, släck ner, bona in dig och för guds skull lägg dig i tid.

Jag lyckades inte med något av ovanstående så förutom att somna sent så sov jag gräsligt dåligt. Hade nog knappt någon djupsömn och drömde hela natten igenom. Ibland skulle jag vilja somna som en knockad och inte drömma ett skit. Va gött det skulle vara!

Nåja. måndag att gripa sig an.

Tre dagars vecka. Nu kör vi med säkerhetsbälte, handen på signalhornet och med inställda sidospeglar. Backspegel skiter vi i, se aldrig bakåt bara framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar