Jag kan flyga

Jag kan flyga

torsdag 27 september 2012

Att dieta är ett risktagande...

Bestämde mig för en 6-veckors diet som kortfattat innebär att jag ligger lågt på kolhydrater och högt på protein. Jag vill bland annat rensa ut allt socker i systemet. Även om fjällsemestern var underbar blev det lite för mycket av det goda så det är på tiden att jag drar ner på sockret.

Men nu såhär tre dagar in i dieten känns det i knopp och kropp. Jag har tillbringat några dagar i fält nu och knatat upp och ner för bergsbranter. Mjölksyran har konstant hotat med att strypa mina muskler och för hastiga resningar leder till vimmelkantighet. Som om det inte vore nog har det även påverkat mitt humör så att det gått från allmänt dåligt till katastrofalt dåligt! Grädden på moset är en huvudvärk som heter duga. Men det är fullständigt normala reaktioner när man rensar ut sockret i från kroppen. Det blir bättre inom ett par dagar och då blir jag lite mer normal igen.

Men för mig har det alltid varit väldigt viktigt att äta regelbunden annars blir jag antingen apatisk eller görvresig. Jag kan till och med bli deprimerad och så äter jag lite och vips är hela världen underbar igen. Snacka om att ge intryck av att vara psykotisk! Men det sägs att överkänsliga personer har ett större behov av att äta regelbundet. Men ibland blir jag bara sååååå arg, tyvärr ofta på min omgivning och det är inte ofta det finns fog för det. Jag tror en del tycker att jag är lagom trevlig att umgås med nu.

Så nu är det koll på klockan som gäller. 2,5-3 (åhhhhh nu frågade min sambo mig om vi inte skulle dricka varm choklad nu när vi har så mycket mjölk, åhhhh jag som är så hungrig!) timmar mellan måltiderna gäller och då är det tre huvudmåltider och resten små mellanmål. 
Förhoppningen är att mina muskler även ska synas lite mer. De flesta brudarna skulle kanske satsa på en smal midja men jag satsar på en rejäl ryggtavla!

Bort med sockret!

1 kommentar:

  1. kämpar med sockret jag med, men jag är inte fysisk aktiv som du verkar vara. Vart är du ? Bergsklättring? Ja ja, lycka till. Nu ska jag ta lite kaffe. kram

    SvaraRadera