Jag kan flyga

Jag kan flyga

fredag 14 september 2012

Att jag aldrig lär mig....

Jag som har lite svårt för att ta kritik borde vara bra på att lämna konstruktiv kritik men icke!

Jag gick tydligen lite för hårt fram mot en kollega som tog mycket illa vid sig. Granskade ett utkast och strök lite väl mycket med bläck överallt. Saken är bara det att jag tycker att hon skriver riktigt bra men i detta fall blev det enligt mig lite mycket men det betyder inte att jag tycker att det är dåligt.

Men vi är inte tankeläsare så kontentan av det hela är ......
"Tycker du att det är bra, säg att det är bra"
"Tycker du om människan, säg det"
"Tycker du inte om människan, håll käft" (du kanske bara har en dålig dag?)

La till två punkter där i förbifarten. en del upplever att vi som är lite känsliga kanske inte tar så mycket plats i diskussioner och håller oss lite på vår kant.

Men det betyder inte att vi inte tycker om de vi umgås med. För gör jag inte det reser jag mig upp och går och tack och lov händer det oerhört sällan så går jag beror det med största sannolikhet att jag måste kissa :)!

Åh humöret måste bli bättre nu, ett ryggskott irriterar mig och gnager på humöret. Det blir inte bättre av att jag envisas med att gräva i lerjord var och varannan dag men jag behöver jobba av mig lite också. Men imorgon kanske jag bara ska sätta mig med en god bok i solen och en filt över knäna?

Trevlig helg!

1 kommentar: