Jag kan flyga

Jag kan flyga

tisdag 11 september 2012

Nu är mötet över!

Så lättad jag är! Årsmötet är över! För att göra en mycket lång historia hyfsat kort kan jag sammanfatta det hela med att jag trodde inte det skulle vara så jobbigt och gå så illa. Vi fick en psykopat i vår förening som ställde till med stor skada. Flera av oss i styrelsen blev mycket hårt ansatta av denna man och hans "följe" till följd att jag näst intill blev utbränd och mådde mycket dåligt.

Men jag har fått mycket stöd av min omgivning under dessa jobbiga månader. Tack ni alla som orkat lyssna på mig!

Men det är över. Mötet blev precis så stökigt och bråkigt som jag hade föreställt mig men jag blev förvånad över min reaktion på alla bråkigheter. Jag klarade av att hålla lugnet och vara saklig även om jag fick ta i med bastoner och jag så när slog sönder mötesklubban men det kändes som jag var tvungen att "spela" för att få lite pondus. Jag har redan främjat mig från allt och fått distans. Men det är klart att jag kände av sinnesstämningen framför allt den positiva. Jag fick mycket stöd från en del medlemmar och jag kände så tydligt av det att det var det som gjorde mig lugn fast det var de som satt och skrek mot  "de onda" (om man nu får säga så).

Nu ikväll har jag slappnat av med god choklad och en skvätt whisky. Mycket gott, både för gom och själ. Nu känns det som resten av september är nedförsbacke. Imorgon väntar utbildning varav jag håller i en del, på torsdag blir det retreat i trädgården och jag ska ta med kameran och fota lite. I helgen ska jag gosa med varm och skön hund och sen rullar det bara på.

Andas T andas.....

Jag har haft rejäla spänningar och under en timme hos massören blev jag (smärtsamt) medveten om vikten av att andas och slappna av. Ofta har jag inte en aning om hur fruktansvärt spänd jag är. Nu har jag i allafall tagit fram yogamattan här hemma! Nu ska jag söka harmoni och frid...






1 kommentar:

  1. vad skönt att du lagt det där bakom dig nu. Andas nu och njut av din nedförsbacke resten av månaden. kram

    SvaraRadera