Jag kan flyga

Jag kan flyga

tisdag 11 september 2012

En snabbis!

Ett snabbt inlägg i stressig atider! Denna september är galen. Inte en dag utan att något är inbokat. Idag är en dag jag har väntat ganska länge på, en jobbig dag på sätt och vis.
Ikväll ska vi ha ett extrainkallat årsmöte med en förening jag är med i. På grund av en massa bråk och andra jobbiga omständigheter kommer jag ikväll att avgå som ordförande och det är så JÄKLA SKÖNT! Äntligen ska jag slippa de elaka och jobbiga personerna som det senaste halvåret gjort livet surt för mig och resterande styrelse! Men jag kommer också sakna alla goa människor.

Men på mötet får jag nästan räkna med bråk och ärligt talat, med lite trasiga nerver så får jag uppbåda all min kraft och mitt jävlar annamma för att klara detta. Andra rycker på axlar och tycker "Ä men vadå?", men om man som jag känner av en atmosfär extremt väl, tar in alla känslointryck från alla kring ett bort och inte kan stänga ute detta eller "bli kall". Ja då är det inte så jävla lätt ska jag säga er.

Kanske kan jag bli "kall"! Haha värt ett försök men men, det är inte heller ett eftersträvnadsvärt stadium eller hur? Mycket roligare att vara känslomässigt konstat laddad än helt kall. Inbillar mig att jag har mycket roligare i långa loppet även om det är lite jobbigt ibland!

Ett rikare inre liv och det är väl det denna blogg ska handla om!

Andas T, andas! Nu jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar