Jag kan flyga

Jag kan flyga

torsdag 29 maj 2014

Senvår, snart sommar!

Dagarna flyger iväg och förbi men jag njuter. Nu har jag fått nycklarna till min lägenhet och tokrenoveringen är igång. Jag har skrapat bort 71 år av tapethistoria, ända in till betongen. Jag har släpat paket med golv från ikea
och hem bara för att konstatera att det fanns ett trägolv under två lager av linoliummattor, tillbaka med golvet till ikea  igen. Jag är trött i kroppen men på ett skönt sätt. Detta är rena terapiarbetet och så jävla skönt rent ut sagt. Skiten är bortskrapad. Nu ska jag fixa väggarna precis som jag vill ha dem. 

Det bästa av allt. På lördag är det dejt på g med en riktigt skitgo kille. Redan? Ja redan! Om han är så bra som jag tror han är så är det inget som ska missas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar