Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 6 februari 2013

En lugnare dag

detta vackra bi hänger på min vägg i mitt arbetsrum
Denn adag har varit mer harmonisk och lugn än gårdagen. Men det är få dagar som toppar en sån skitdag jag hade igår. Träningen gick bra. Jag öste på och klättrade som en liten apa i armgångsribbsmojen vad den nu heter...ni vet en sån där som stod på varje lekplats förr och man klängde runt som en liten apa i.

Ikväll så har jag "metime". Jag ska vara med i en konstutställning till jobbet och självkritisk som jag är så är inte heller denna utställning ett undantag från hur det brukar vara....
fem i tolv slänger jag undan det jag gjort, förkastar det helt och börjar om. Sist satt jag och målade långt in på natten dagen innan tavlorna skulle upp.

Denna utställning blir lite annorlunda. Jag försöker få med verk som visar lite av mitt andra jag, d v s inte bara mina perfekta (hoho) naturvetenskapliga illustrationer utan den där andra "Tea". Så ikväll blir det mumsig sallad, lite fiolspelande, en semla och full fart bland penslar, papper och färg!

Wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar