Jag kan flyga

Jag kan flyga

tisdag 20 november 2012

Vissa dagar är lättare än andra...

Igår var en hemsk dag, riktigt vidrig faktiskt. Problemen hopade sig på jobbet och jag var inte mentalt laddad för att hantera dom på ett bra sätt. När jag sen fick en tillrättavisning av det snorkliga slaget stängde jag av datorn och gick till gymmet. Lyfte vikter i frustration tills svetten lackade. Efteråt mötte jag upp min kärlek som tålmodigt lyssnade på mig när jag öste ur mig all skit om dagen. Han är min klippa. (att han orkar!?!)

Sen gick vi hem till några vänner för att hälsa på nytillskottet G. Hur söt som helst och luktade gott gjorde han också. Så dagen slutade i allafall bra.

Denna dag har det varit mycket bättre. Delvis p g a att det varit väldigt lugnt på jobbet. Många arbetskamrater är på tjänsteresa så det ökar chanserna till fokus.

På tal om arbetskamrater så har nu en annan tjej berättat att hon också upptäckt att hon är högkänslig. Idag började vi prata lite mer öppet om det på rasten omgivna av några arbetskamrater som vi kanske är lite mer förtroliga med. Det var skönt att prata om det. Jag fick bland annat förklara varför jag inte gillar att sitta runt ett knökfullt bord, eller rättare sagt inte klarar av det.

Sen kan det hända att de blir lite nervösa av det faktum att vi avslöjade vilka goda människokännare vi är och att knappt något undgår oss (tja det som undgår mig känner jag ju inte heller till och vet om eller hur?). Haha men det är inget att vara nervös för. Vi väljer ju våra stunder då vi närmar oss våra medmänniskor. Det är inte så att vi knallar fram till första bästa person klappar dom på axeln och frågar om den ledsna minen. Nej vi är lite finkänsliga och sen beror det på vem det gäller också.

Det verkar i allafall som en del har läst lite om det.

Nepp nattinatt. Lång arbetsdag med påföljande julmarknad väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar