Jag kan flyga

Jag kan flyga

måndag 3 december 2012

Idag hatar jag det!

Idag hatar jag att vara känslig.

Har precis tittat in i en kollegas kolsvarta ögon och verkligen känt av hans irritation. Vad fan har har att vara irriterad över har jag väl ingen aning om men det är dagar som denna jag önskar jag vore så jäkla mycket mindre känslig! GAAAAA!

Hoppas ingen kollega läser detta!

Skit!

Tur att det snöar. Hade det regnat hade jag sjukanmält mig och dragit täcket över mig.
Tror jag ska få mens snart också.....f-n!!!

2 kommentarer:

  1. Jag är också en HSP person ... Vissa gånger är det verkligen otroligt tufft att känna allt som inte sägs. Vet vad som rör sig bakom blicken.
    Det är så viktigt att lära sig stänga av, men jag har väldigt svårt för det ... provade ett tag, men då blev jag avtrubbad med allt ...
    Jag har dock insett att jag behöver otroligt mycket egentid för att ladda mina batteriet. Och den tiden ger jag mig nu. Men det tog tid att acceptera att jag blev så trött av alla synintryck, känslointryck, etc. Sådant som de flesta andra inte ens märker.
    Önskar dig en fin dag,
    kram Lina

    SvaraRadera
  2. Hej Lina
    Kul att du har hittat min blogg. Jo tiden för sig själv betyder så mycket mer än vad jag trodde. Jag försöker att inte skylla på min känslighet och gömma mig bakom den utan acceptera den. Det är för mig inte så svårt :) men jag har fortfarande svårt att acceptera att det tempo jag drivit mig i tidgare inte håller och jag måste tänka om. Det tar tid att förändra vanor.
    Ha en fin dag Lina kram

    SvaraRadera