Jag kan flyga

Jag kan flyga

torsdag 4 oktober 2012

När det blir för mycket

Jag är inte särskilt duktig på att hantera stress speciellt inte när det kommer från flera håll samtidigt.
Så idag blev det alldeles för mycket på jobbet.

Det började med en trist familjenyhet och byggdes på med ett kritiserande e-postmeddelande från en förening som inte fattade ett skit av ett ärende jag har haft på jobbet. För att förenkla, de har dummat sig och kom undan med en varning men utan att fatta vilken jäkla flax dom har så har dom skickat detta anklagande e-postmeddelande där de vill att vi ska göra lagvidriga saker så som ignorera klagomål emot dom.

Åh jisses, eftersom det osade anklagelser om felhantering så blev jag först, irriterad, sen tvärilsk för att sen bara bli helt uppgiven. Jag läste in en massa i det meddelandet och blev lite förvånad när jag fick respons av två andra kollegor som varit inblandade. De tyckte helt enkelt att det inte var så mycket att bry sig om och uppfattade det inte alls så kritiserande. Men de har några år på nacken för jag slår vad om att i alla fall en av dem är känslig som jag. Men han är man, så lycka till med att få honom att erkänna det!

Det slutade med kompledigt och semester imorgon. Jag måste ta igen mig helt enkelt. Nu har jag bokat in en resa till fjällen. Tyvärr inte med det gänget jag brukar åka med, nu blir det 6 jag inte känner och några jag känner. Tyvärr ingen som kör lugnt i backarna som jag så ja, jag har inte så stor lust egentligen måste jag erkänna. Har lite svårt för att trivas i större för mig okända sällskap. En del av dom är rätt brötiga också och fattar inte att alla tycker inte det är gött med 85 dB i örat. Men det får jag väl i så fall förklara för dom antar jag....jisses...en riktig positiv pingla här va!

Tur att J snart är hemma med kanelbullar!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar