Jag kan flyga

Jag kan flyga

söndag 21 oktober 2012

En lugn helg...

Helgen har varit riktigt riktigt lugn faktiskt! Drog i veckan på mig en förkylning och jag har verkligen, för en gångs skull, lyssnat på kroppen och tagit det lugnt. Nästa helg blir hektisk och med detta i bakhuvudet bestämde vi oss för en riktigt lugn helg.

Vi åkte ut till kära svärmor och övernattade där. Hon bor precis vid havet, princip i havet, och det är verkligen en plats där man kan ladda batterierna. Ibland är vi där lite för ofta tror jag. :)

Usch en hemsk sak hände i torsdags. I närheten av svärmors hem, alldeles intill vår kolonilott försvann en man. Idag drog de igång en skallgångskedja. Redan igår kväll funderade jag på att vara med men vädret och känslan av att jag inte fixar mentalt att hitta en avliden fick mig att avstå. Jag tillbringade större delen av kvällen igår att fundera på försvinnandet och jag fick det inte att gå ihop. Jag har lätt för att sätta mig in i hur andra människor tänker. Jag är bra på att lägga ihop alla fakta och dra slutsatser och jag är en jävel på att hitta saker och människor. Utan att ta upp en massa detaljer, jag vet ju inte om en anhörig eller bekant läser detta, så slutade mina tankar i alla fall med att jag funderade på om bilen stod kvar, och om någon hade tittat i den. Men det måste ju polisen ha gjort tänkte jag och somnade.

Idag åkte jag  till vår  lilla lott för att göra den klar för vintern. Jag passade då på att gå igenom vårt stora område för det är fullt med snåriga buskage, massa små bodar och krypin. Men jag hittade honom inte. Men det gjorde polisen och Missing people. Han låg i bagageutrymmet i bilen.

Så hemskt! Det går inte att förstå eller att greppa. Så ikväll tänder jag ett ljus för mannen och hans familj. Tänker på er!


http://www.missingpeoplesweden.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar