Jag kan flyga

Jag kan flyga

måndag 7 april 2014

Ibland får man bara bita ihop och fortsätta kriga

Under ganska lång tid peppade jag mig mentalt inför årets skidresa. Jag försökte intala mig själv att jag inte ska stressa på i backarna, känna att jag är sämre än andra och inte ha så höga krav på mig själv.

Jag tror jag lyckades ganska bra och jag hade det roligt i helgen. Det enda jag ångrar är att jag inte gick på den stora after skin trots hög musik och massor av folk. I stället åkte jag till vuxenafterskin som visade sig vara lika rolig som pensionärsbingo i en ödslig bygdegård ute på landet...eller är det där allt händer?

Eftersom jag gav mig själv många små pauser under dagen där jag kunde återhämta mig lite för mig själv så gick det riktigt bra med orken. Tyvärr fick jag lingonvecka lördag morgon och det gör ont, så förbenat förbannat ont så jag fick ta det lite lugnare. Igår kom dessutom min förkylning tillbaka så då var det bara att ta det riktigt lugnt.

Skidåkningen är ännu bättre nu och carvingen sitter betydligt bättre. Jag känner mig säkrare och röda backar är inte längre något problem. :)

Kriga kriga kriga tänkte jag bara, ge inte upp. Men samma mentalitet kommer jag nog inte ha på dagens jobb. Det här jävla krigandet har skickat flera av oss rakt in i väggen och nu får det vara bra!
Läs denna tänkvärda artikel!

Ta hand om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar