Jag kan flyga

Jag kan flyga

måndag 3 februari 2014

När det sjunker in....

Nu har det gått en vecka sedan besöket hos mediumet. Sakta men säkert sjunker vissa saker in, som att jag faktiskt inte alltid är så snäll mot mig själv, pressar mig själv för hårt, lyssnar inte på min kropp och jag är inte alltid särskilt medveten, eller rättare sagt med om vad som sker runt omkring mig.

Jag försöker nu ändra mina beteenden. Bland annat behöver jag inte gå morgonpromenad varje dag för jag måste även sova ut ibland. Jag behöver inte bli biffigast på gymmet (vad exakt är det för tunga saker förutom vikterna jag tänkt lyfta? En häst?), jag behöver inte bli Gbgs bästa konstnär heller. Frågan är vad vill jag egentligen uppnå?

När dessa frågor väl kommer, och ibland även svaren (!) så känns det så skönt och befriande. Jag känner mig lättare som människa. Jag har en bit kvar. Jag har en del viktiga beslut att fatta, jag har inte landat där än och det finns goda skäl till det.

En sak som jag verkligen tog till mig var att leka mera när jag skapar. Sagt och gjort! I lördags när jag var i ateljén beslutade jag mig för att inte måla med penseln. Så jag tog snö istället. Ja ni läste rätt, snö! :)

Jag la ut färg på stora dukar och la sedan på snö som fick smälta lite. Snön suger upp färg på ett vackert sätt, förgängligt är det också!
Jag tog sen tag i snön och drog runt den på dukarna. Allt eftersom den smälte blev det mer och mer färg av olika tjocklek så då vippade jag runt på dukarna för att få roliga mönster. Igår var jag och inspekterade arbetet och blev riktigt nöjd. Helt plötsligt har jag inte alls kontroll på färgen men det är okej även om det känns lite jobbigt! :)

Jag ser fram emot ett kreativt 2014!

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att särskilt lekfull skaparglädje kommer fram, men var är skapelsen? Bild, bild, bild!!! :D
    Tänkte också försöka hitta min lekfulla sida genom kladd på canvas med olja!

    SvaraRadera
  2. Bilder kommer, ska bara komma ihåg att fota också! :)

    SvaraRadera