Jag kan flyga

Jag kan flyga

torsdag 2 januari 2014

Vansinnigt trött!

Jag hatar bokföring, jag verkligen hatar det eller i alla fall bankens skitprogram som förstör min bokföring! När det inte funkar, och jag bara känner mig dum får jag 1 panik 2. kroniskt trötthetssyndrom.

Jag har skjutit upp bokföringen länge, för länge. Idag gjorde jag och min sambo en deal. Om han går till körskolan och skriver in sig ska jag bokföra. Så jag började. Jag har fått ihop allt manuellt, alltså suttit och räknat med gammal hederlig miniräknare och det är glasklart vad jag ska betala i skatt och vad jag ska betala i moms och vad jag kan ta ut utan att göra mig bankrutt. Men, det jävla bokföringsprogrammet hos banken suger *censur*.

Nog om det. Jag måste hitta kraft för att kompensera den som försvinner genom negativa saker som detta. Vad har jag gjort idag som ger kraft. Ja mitt i all bokföring inser jag att mitt viktigaste kvittenshäfte är borta men i ivern att hitta detta fick jag ordning på femtielva andra saker, BRA!, jag gick en skön morgopromenad BRA!, jag fikade på fik BRA!, jag sa nej när jag inte orkade träffa kompisar med något halvjobbiga barn för jag för för trött. JÄKLIGT BRA TJEJEN!

Så jag bestämmer att jag ligger på plus och nu ska jag äta choklad.
Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar