Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 15 januari 2014

Lätt störd...

och inte lättstörd :)

Fast ibland känner jag mig lite mentalt störd faktiskt men jag tolkar det som ett normalt drag. Vi kan alla känna oss lite "mindre normala" vissa dagar. Men detta inlägg handlar om hur lättstörd jag är. Jag kan inte stänga ute omgivningen så som vissa andra, välsignade medmänniskor, kan. Vissa verkar ha den egenskapen att kunna skapa en bubbla kring sig och stänga ute brus, oljud, prat och allt annat.
Det kan inte jag, inte alls faktiskt. Jo om jag är riktigt trött kan saker gå mig förbi men det sker i så fall med viss förvåning.

Jag har bytt arbetsuppgifter på mitt jobb, ett karriärdrag jag är mycket nöjd med. Men det fick ske på bekostnad av andra bekvämligheter i mitt liv. Bland annat har jag fått ge upp mitt egna arbetsrum och delar nu mera rum med en kollega. Hon är jättetrevlig och det går bra men det är så svårt att ha telefonmöten/datormöten när det står två till i rummet och pratar högt. Det är också svårt att prata i telefon och koncentrationen ska vi inte ens prata om. Pricken över i:et är fikarummet precis utanför vår dörr.

Så jag hoppas att jag så småningom ska kunna vänja mig. Annars måste jag be chefen om en annan lösning. Den andra bekvämligheten som blivit lidande är att jag har fått gå upp i tid igen så nu är det jobb 5 dagar i veckan som gäller. Ekonomin kommer bli bättre, det kan jag trösta mig med.

Jag väljer att se allt det positiva med mitt nya jobb och det är många aspekter som blivit betydligt bättre så jag är så glad!

Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar