Jag kan flyga

Jag kan flyga

tisdag 21 januari 2014

På söndag ska jag träffa ett medium!

Hjälp! Vad har jag gett mig in på? :)

I julas, på självaste julafton för att vara mer exakt, skrev jag ett inlägg om mitt besök på Liseberg. Där köpte jag några vackra fototavlor av en Kälvelid. När jag en kväll hade lite tråkigt så surfade jag in på hans hemsida och det visade sig att han var ett medium. Jag sög på karamellen ett par veckor och sen tog jag mod till mig och bokade en tid för konsultation. Mest av nyfikenhet.

Jag vet inte alls hur han jobbar eller vad. Kanske har han kontakt med andra sidan kanske inte. Jag tror i allafall att han arbetar med healing och energier. Spännande ska det bli! Jag har inga förväntningar så det gör mig kanske också mera öppen?

Jag ska återrapportera om hur det går.

Det är inte alls ovanligt att personer med HSP har yrken som innebär nära kontakt med andra människor eftersom vi faktiskt råkar vara bra på det. Men det är givetvis en generalisering! Alla är inte det, alla tycker inte det är intressant att arbeta med andra människor, vissa känner sig inte bekväma och vissa är rent av introverta och trivs bra med det. Men ett utmärkande drag hos oss är just att känna av sinnesstämningen hos andra.

Min fiollärare hade inte mer än satt sin fot i vår hall i går förrän jag kände av att han var trött och stressad och det syntes ändå inte utåt på ett uppenbart sätt. Mornarna går inte sällan åt att känna av dagsformen hos olika människor (vare sig jag är intresserad av det eller inte).

Ett beslut om att jobba väldigt nära människor och främst med healing eller som medium (eller både och) är nog ett beslut som mognar fram och kommer senare i livet. Med åldern kommer ofta en trygghet i sig själv som person och vetskapen att jag kan stå på egna ben. Den kommer ibland lite när som och vissa dagar finns det inte alls där, det ska jag erkänna.

Nästa inlägg kommer nog handla om att åldras. Det är för mig en ganska skön sak, med ett undantag, eller två faktiskt. Det där med barn och fan va stel jag är på mornarna. Jag är mil ifrån den spagat jag gled ner i mina tonårs glansdagar (men jag är snyggare nu!)

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar