Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 1 januari 2014

Gott nytt 2014!

Ett nytt år är här och som jag har längtat. Jag kan inte påstå att jag tycker att 2013 var ett bra år. Här kommer min årskrönika!


Början av året präglades mest av mycket arbete. Jag var trött och innerligt trött på kylan och mörkret. Under slutet av mars månad, alltså strax innan påsk blev min bror allvarligt sjuk. Ett tag visste vi inte hur det skulle gå. Han fick allvarliga komplikationer till följd av ett tuff influensa och hans njurar kollapsade. Mitt i detta fyllde min sambo 40 och det var kalas som tack och lov hölls på annan ort. Tiden var jobbig men så väl ljuset som hoppet kom tillbaka och min bror blev sakta men säkert bättre. Han blir aldrig helt bra igen men mår så gott han kan nu.

Under maj månad åkte vi till Yttre Hebriderna i Skottland och jag fick möjlighet att ladda batterierna något. Tack vare denna resa och en något lugn jobbsommar så kunde jag gå utvilad på sommarsemester. Men under sommaren kom jag underfund med vad jag egentligen ville och i mina planer ingick det inte att stanna kvar på min nuvarande tjänst. Jag vill utvecklas! Som ett brev på posten så utlystes det en ny tjänst hos min arbetsgivare och jag sökte och fick den! Jag börjar idag faktiskt, den 1 januari, eller ja. Jag är ledig till den 7:e! :)

Hösten var tung. Jag kände mig inte så uppåt, jag var/är konstant trött och försökte få orken till att räcka till det mest akuta. Nu under julen har det nästan nått sin kulmen. Jag har haft svårt att njuta av julen som jag brukar och jag ville bara att det nya året skulle komma. Anledningarna är flera och en av dem är högst personlig och inte direkt kopplade till jobbet. På ett sätt är det just det men det finns situationer vi inte riktigt själva kan råda över, saker som bara sker och så sitter man helt plötsligt där och har fattat galoppen. Jahopp....Vad gör jag nu? Det är det jag ska fundera över och jag ska ha löst det innan januari är slut för jag bara måste.

Jag kan inte skriva om själva problemet eftersom det involverar flera människor i min närhet och det är mycket känsligt. Men löser jag/vi detta så tror jag att jag kan få en riktigt trevlig vår. Jag löser det. Det vet jag. Eller det löser sig vare sig jag gör något eller inte. Det är ju så livet är. Det lever sitt eget liv ibland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar