Jag kan flyga

Jag kan flyga

måndag 28 oktober 2013

Jag vill dansa!

Nu viner vinden utanför. Meteorologerna har lovat storm, halv storm och stundtals även orkan. Vad det bli vet vi inte förrän det är här. Men rutorna skallrar ordentligt och den där mysiga känslan som man tror ska infinna sig när det är busväder utanför vill inte riktigt komma för det blåser lite för mycket. Det är lite för mycket allvar över situationen. Det är på den nivån att jag har försökt memorera var batterierna ligger och tänt lite extra värmeljus i fall om att elen försvinner.
Än så länge inte ens en blinkning i elsystemet men vi har flera gånger funderat vad det är för viktig plats vi bor i närheten av för under de åren vi har bott här har vi inte haft avbrott mer än max 10 sekunder. Sen hostar något reservaggregat någonstans igång och förser oss med den o så livsnödvändiga elen.  

Jo, rubriken ja! Jag dansar som jag tidigare skrivit balett en gång i veckan. Nu har det uppstått något slags beroende och jag vill bara dansa mer och mer. Jag håller nu på och kollar upp om det går att dansa mer än en gång i veckan någonstans. Min kropp börjar bli mjuk och jag blir allt mer starkare. Den där superstela ryggen har nog visat sig vara väldigt svaga muskler. Balett är ockå en dansform som passar mig. Om det finns något jag avskyr att göra inom dans är det dels att genomlida pardans (flashback från trean, jag blev alltid vald sist!) och vicka på rumpandans (tror bestämt att jag får blåmärken av det). Balett är kontroll men känsla, lidelse och passion. Det gillar jag.

Eller för att citera en bekant som i sin tur citerade sin 8-åriga dotter som hade börjat med taekwondo;
"-Jag tycker taekwondo är så bra för jag gillar uniformer och disciplin."
Han var helt övertygad om att hans dotter var hans reinkarnerade nazistiska tyska mormor....

Ps. Jag gillar inte uniformer och är inte det minsta nazistisk heller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar