Jag kan flyga

Jag kan flyga

lördag 12 oktober 2013

Det gick ju så där med baletten....

Ja då var det i torsdag dags för ännu en balettlektion. Jag var stressad när jag kom dit och inte på humör, trots mitt tidigare inlägg. Inte heller blev det bättre av att jag såg mig i spegeln och insåg att ja, du har gått upp i vikt och inte så lite heller. Kände mig väldigt obekväm framför spegeln och allmänt osmidig. Efter halva lektionen gav jag upp. Ingen idé att gå runt som ett argt bi. Det var dessutom dags för dans ute på golvet och under normala omständigheter, när jag är på bra humör, brukar jag bli irriterad på de andra tjejerna som yr runt som hönor på golvet. Så för att undvika ett och annat fräs så bestämde jag mig för att slänga in handduken för kvällen och gå hem.

Men istället för att sura så bestämde jag mig för att det var rätt val och så gick jag till affären och köpte en massa nyttig mat och ställde mig i köket och lagade matlådor. Ja då är det bara att banta bort 10 kg då! Inte konstigare än så. Sen dess har jag tränat lite balett här hemma. Nya tag nästa torsdag alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar