Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 28 augusti 2013

Tillbaka på rutan ett med stress

Nu efter lite mer än en veckas arbete har jag insett att jag är tillbaka på ruta ett med stress. Därför känns det extra bra att söka nytt. Jag måste in i nya rutiner och vanor.

Magkatarren plågar mig dagligen eller om jag ska vara krass, jag plågar mig dagligen så nu är det sundare vanor som gäller. Det kanske bara var bra att J glömde ställa väckarklockan idag så jag fick sova till 8 även om stressnivån blev alarmerande hög direkt på morgonen.

Jag har lite för mycket fritidsintressen och frågan är vad ska jag kapa? Träningen, nej det är redan nedkapat så långt det går för mitt välbefinnande. Mitt företag? Nehe du, jag har precis kommit igång och dessutom skaffat mig en ateljé! Mitt fipplande på fiolen,,,,trist att lägga på hyllan. Jag har trots att lagt många tusen på det hittills.

What to do? Jag inväntar hösten med glädje och har börjat lägga trädgården i träda. Den tar för mycket tid just nu och nu ska jag bara försöka få vår ordförande till att förstå att jag jobbar dagtid och han borde sluta ringa och störa mig stup i kvarten!

Nehe, lite fika kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar