Jag kan flyga

Jag kan flyga

fredag 2 augusti 2013

Vad man inte ska göra!

Är att som högkänslig gå in i Storbritanniens näst största köpcenter, leta sig in mot mitten till alla restauranger och äta där. Nej fy vilket liv! Jag blev nästan helt apatisk av alla intryck, totalt overloaded!
Så vi gick lite åt sidan för att äta i ett lugnare kvarter som tydligen kallades New Orleans. I övrigt är köpcentret rätt överskattat och britterna har ingen smak vad gäller stil och mode. No what so ever!

Men nu är jag hemma efter två dagar i Manchester. Det är en stad jag verkligen gillar. Lite ruffig arkitektur som vittnar om industrialismens revolution blandat med modern och innovativ arkitektur om vart annat. Mysig a smutsiga kanaler och smala kanalbåtar kan man titta på medan man sveper ett stort och billigt glas vin i plastmugg.

Nu har vi två veckors semester kvar. Jobbångesten är tyvärr redan här. Lite väl för tidig för mitt eget bästa så jag funderar starkt på att hitta nytt så ska ta tag i det nästa vecka. Nu sol och bad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar