Jag kan flyga

Jag kan flyga

tisdag 11 juni 2013

För många järn i elden?

Ja det är en fråga jag ställer till mig själv mer eller mindre dagligen. Igår funderade jag hur man kunde få mera fritid. Svaret blev sov mindre. Som vi alla vet är det inte ett särskilt bra tips för oss som behöver vår vila mer än andra. Att trakassera sitt sinne med hobbies av diverse slag är inte heller att rekommendera, i allafall inte för många hobbies.

Mitt "problem" är att jag är så vetgirig. Jag vill så mycket. Sen vet jag även vad jag ska sålla bort. Det finns vissa saker som är mig totalt egalt och som jag varken ägnar till eller tankekraft åt. Det är till exempel dividerande om väder (gör jag det så lite på att jag gör det pliktskyldigast) med mera. Om en diskussion inte leder någon vart, räkna med att jag klipper av. Varför fortsätta? Jag bråkar helt inte heller med människor, jävla slöseri med energi. Jag väljer (tyvärr) en enklare väg ut. Jag klipper av igen men mer ordentligt så folk fattar vem de har att göra med och vad som händer om de fortsätter att tjafsa (d v s de kommer inte vinna diskussionen).

Men nog om det. Jag borde i allafall börja med att antingen avsluta projekt eller lägga ner dom. De hänger över mig ibland.

Jag borde klippa av några mina projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar