Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 26 juni 2013

dagar i trötthetens tecken

Ibland är jag så trött när jag vaknar att till och med mina fotsulor är trötta. Om det beror på att jag ligger och spänner mig natten igen eller bara är genomtrött vet jag inte men en sak vet jag. Det är frustrerande. Sommartid är tiden då jag vaknar upp, blir pigg, producerar, sprudlar och ger energi. Nu känns det tvärtom i kroppen fast knoppen vill mer.

Just nu är jag lite extra trött på grund av getingstick. Men då får jag varva ner ytterligare. Jag har lite svårt för att finna orden idag och jag orkar inte läsa så mycket. Jag nöjer mig med en Boye novell om kvällen.

Jag har nu jobbar mina sista fredagar på ett år. Nu väntar jobb en dag i veckan med egna firman. Det ska bli roligt. Hoppas jag får sålt lite illustrationer och foton. Annars blir jag pank! :)
Tog en liten förmiddagspaus från jobbet. Gick ner i fikarummet men för tredje dagen i rad vände jag direkt och gick upp igen. Just nu sker ombyggnationen "förbättring till det sämre". Bara tanken på att vi ska bli nästan dubbelt så många som ska trängas på mindre yta än tidigare känns inte bra. Jag behöver lite lugn och ro på rasterna och jag blir vansinning på kollegor som måste prata jobb på lunchen. I det universum vi lever i och de kan inte komma på ett enda samtalsämne förutom jobb?

Jag säger det då bara. Denna institution är förödande för kreativiteten. Tur att jag ser ljuset i tunneln.

Nope, har en dejt med Försvarsmakten, måste kila. Inte poppis att komma försent.

CU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar