Jag kan flyga

Jag kan flyga

fredag 26 april 2013

Jobbiga dagar....men helgen väntar!

De senaste dagarna har inte varit görsköj om jag säger så. Nåja allt är inte pyton men men...
Det började för en tid sedan med att jag blev övertalad om att hålla ett föredrag för allmänheten på en väldigt offentlig plats i Göteborg. Motvilligt gick jag med på det. Denna dag närmade sig nu med stormsteg och jag gjorde mitt bästa med att förtränga den så gott det gick.

Presentationen lämnades in toksent och igår eftermiddag fick jag bara nog och kände, varför ska jag göra detta om det får mig att må så här dåligt?. Så jag sa nej! Vad händer? Min chef och mina tre fina kollegor stöttar mig i beslutet och säger att skit i det, de är ändå inte vår målgrupp men vad säger haggan till chef på vår infoenheten? Jo att presentationen (som är på tio min) måste hållas för man får absolut inte ta bort något ur schemat. Sicket skitsnack! Klart man kan ta bort det ur schemat, ärligt talat är det inte en skit som bryr sig. Så istället för att acceptera mitt nej börjar de med att tjata på mig, och de får ett nej till (otippat?) och sen går de till min högsta chef. Sicken jäkla stil! Men han är en klippa och hoppar in och tar presentationen istället.

Men det skulle inte han behövts. Hon kunde väl bara acceptera ett nej. Men det gör hon ju aldrig, undra hur många hon har trampat ner i leran för att komma fram i livet. Väldigt sympatiskt människa...inte.

Nåja nu fick jag öst ur mig lite skit! Men detta tog luften ur mig och jag har gått lite på halvfart idag och sov uruselt inatt. Kanske inte låter som en stor grej men det var jobbigt för mig eftersom jag till slut fick erkänna att det var ju för att jag har så svårt att prestera inför människor som jag inte  ville. Det handlar om ren scenskräck och inga panikattacker inför helgen tack!

Till saken hör också att det är väldigt pressat på jobbet och det klarar jag av men inte så mycket än så. Alltså inga offentliga föredrag inför folk nu tack!

Helgen är i princip här nu. Jag tänkte börja helgen på ett riktigt bra och behövligt sätt nämligen genom att gå och styrketräna. Tänkte kanske dräma till en boxboll eller två. Bra för aggressionerna. :)

CU

2 kommentarer:

  1. hej, det var ett tag sedan jag var in och läste här. Men det tycker jag var bra gjort, att du sa nej för då sa du Ja till dig själv. bra gjort! kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Tack! Fick mycket positiv respons på mitt val så det känns bra! Kram

    SvaraRadera