Jag kan flyga

Jag kan flyga

fredag 5 april 2013

Fredag!

Nu är det fredag och solen skiner! Vårkänslorna spritter och jag kan inte vänta tills det blir ännu varmare.
Jag har inte så mycket att säga idag annat än att önska er en trevlig och skön helg. Själv ska jag försöka koppla av tillsammans med sambo och vänner. Jag ska även försöka få till ett kort pass i odlingslotten så jag kan planera vårens projekt. Sambo lagom lycklig! :)
Trädgården är jätteviktig för mig. Jag trodde inte det men att rensa ogräs är riktigt meditativt! När jag tycker upp plantorna så börjar jag samtidigt att bearbeta problem och frågor i mitt huvud. Inte alltid till det bättre ska jag erkänna. Ibland funderar jag kanske över saker som jag inte borde lägga energi på och ibland hittar jag ingen lösning men oftast och så blir man så där göttigt trött i kroppen av att slita lagom mycket.

Små sticklingar står på fönsterbrädan hemma och vänder sig längtansfullt mot solen. Snart dags för omskolning. Ja det kanske bli trädgård för hela slanten i helgen? :)

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar