Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 16 januari 2013

Har jag ett ansvar?

Ett vanligt drag hos sensitiva eller klarseende som jag också lärt mig att det kan heta är att vi har en välutvecklad förmåga att snappa upp små sublima signaler och tecken, lägga ihop dessa (snabbt som attan) och därefter, med vår magkänsla, eller inution som det också kallas kan vi dra slutsatser om våra medmänniskors hälsa.

Jag är inget undantag och tro mig vissa dagar skulle jag vilja slippa känna av hur andra mår. Ibland blir det så påträngande, deras känslor blir mina, lider dom lider jag. Men jag måste komma ihåg att skrattar dom ja då skrattar resten så även positiva känslor smittar lätt! ;)

Men åter till frågan, eftersom jag lättare känner av hur andra i min omgivning mår har jag då ett större ansvar att agera eftersom jag ser varningstecken mycket tidigare än andra?

Det är nog en fråga man får ta ställning till själv men igår hände en sak som gjorde att jag blev tvungen att ta ställning och också förklara för en mindre klarseende människa om mina egenskaper eller låt oss för en gångs skull, i detta fall, kalla dom gåvor!

En man på jobbet mår inte bra. Förutom att han slarar med sina arbetsuppgifter och fullständigt driver mig till vansinne med sitt slarv (för fel får man inte göra eller?? hallo tjejen relaaaaax) så har jag ett antal gånger märkt att han luktar sprit eller rättare sagt luktar som man brukar göra efter en rejält tung runda på krogen. Med tanke på att han gör detta på vardagar och dessutom har varit extra disträ och betett sig annorlunda den senaste tiden förstod jag att det står inte rätt till. Till detta tillkommer att man på kroppsspråket ser att livet inte är så kul som det borde vara.

Kort och gott, något irriterad (eftersom detta faktiskt påverkar mitt jobb då jag måste rätta till felen stup i kvarten) gick jag till hans chef och sa som det var. Saker och ting står inte rätt till här. Chefen, den mindre klarseende, hade inte märkt något över huvudtaget men köpte rakt av att det är så att vissa märker och upptäcker lätt hur andra mår och andra inte (skulle tro att hans fru eller någon annan i hans omgivning tidigare gjort honom medveten om detta). Vi hade ett bra samtal och kom fram till att det inte är mycket man kan göra så länge tecken från personen i fråga blir tydligare eller att denne rent av dyker upp berusad på jobbet vilket jag vill förtydliga inte har hänt (än).

Så så är det.

Nu, arbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar