Jag kan flyga

Jag kan flyga

onsdag 3 juli 2013

lugnet lägger sig..

Nu blir det lugnare på jobbet och arbetet kommer i ett annat fokus. Jag njuter av att kunna lämna ifrån mig något mer färdiga arbetsuppgifter än vanligt. Semestern hägrar inom ett par veckor och äntligen lovas lite varmare väder. Göteborg är något i stil med skitkallt och blött. Blöteborg som det också kallas.


Jag har inte så mycket att skriva idag. Jag brukar sällan veta exakt vad inlägget kommer att handla om men det brukar lösa sig när fingrarna väl nuddar tangenterna. Prestationsångest? Japp där har vi dagens ämne. Inte sällan är vi sensitiva även högpresesterande med medföljande höga förväntningar på oss själva. Läste ett inlägg om ambitioner (Marie-Louises blogg) och vad de kan betyda för oss. Är de alltid till godo eller? Som vanligt handlar det om balans. Jag måste lära mig att stanna upp och ställa mig själv frågan, "Är detta rimligt inom denna tid"? "Orkar du?".

Ett exempel är alla projekt jag har liggande hemma. Är det inte stickningar så är det virkningar är det inte det så är det halvfärdiga målningar. Inte mycket som blir klart och avslutas. På fredag är det första arbetsdagen med min egna firma. Jag ska börja med att rensa bort halvfärdiga projekt så de inte ligger och tar energi från mig. När de väl är bortrensade saknar jag dem sällan.

I förrgår laade jag faktiskt band på mig själv. Jag motstod att köpa origamipapper. Det blir bara ett fasligt massa vikande de första dagarna och sen ligger pappret och skräpar tillsammans med alla andra papper jag har. Nej nu måste jag fokusera på min firma och gå igång den.

Men först jobb!
Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar