Jag kan flyga

Jag kan flyga

torsdag 9 oktober 2014

Substitut för dans...

...är hittat. Substitutet går under smeknamnet Bea, är en hänsynslös passinstruktör som plågar ihjäl oss varje torsdag kväll på Friskis och Svettis. Att han är skitsnygg dessutom gör ju inte saken sämre! :) Men vi små som kämpar blir för varje gång lite lite starkare och får lite bättre flås.

Jag har de senaste veckorna igen blivit påmind om att kroppen inte orkar hur mycket som helst. Jag har också insett vikten av att skriva om så det gäller tankar, känslor eller en enkel kom ihåg lista. Varför inte en måste-göras-lista? Allt får inte plats i huvudet så att få det på pränt och förstå att jag måste planera min vardag bättre har hjälpt mig mycket den senaste tiden men jag måste bli ännu bättre. Jag måste inse att jag verkligen behöver rutiner, de är inte av ondo.

Så även träningen måste schemaläggas för att inte tala om fiolspelandet. Det ska bara göras och det är inte kul att spela för sällan...det blir liksom inte bra.

Nope, gnida på felan kanske? Shit det låter ju hur snuskigt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar