Jag kan flyga

Jag kan flyga

måndag 10 november 2014

"Alla ska med"

Jag har precis fått höra en sak som fick mig att baxna. Jag blev riktigt upprörd. Vi blir i dagarna av med ett av våra mindre fikarum, ett rum som varit en liten lugn oas för personer som inte orkar med det väldigt stökiga och högljudda större fikarummet. Inte sällan har just sensitiva personer kunnat inmundiga sin fika/lunch i lite mer lugn och ro här.

Nu ska det fikarummet bort för istället ska det göras om till ett skanningsrum. Dock är detta inte en permanent lösning så det påpekades att det var väl bra onödigt att ta bort fikarummet? Även jag påpekade detta.

Till svar fick jag att det dels var orättsvist att vi hade ett eget fikarum och dels så har det tagits ett beslut om att alla ska fika tillsammans. Eh ok....alla ska fika tillsammans!
Vad med dem som inte mår bra av att sitta i ett brötigt rum, eller måste ha lugn och ro? Vad med alla  som varit sjukskrivna på grund av utmattning? Hur tror vår käre servicechef att de ska stå ut?
Var ska de sitta nu?

Så det är dagens samtalsämne här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar